5 نمونه از فیبرهای خوراکی که مزایای فراوانی برای حفظ سلامتی انسان دارند

5 نمونه از فیبرهای خوراکی که مزایای فراوانی برای حفظ سلامتی انسان دارند، اعتقاد بر این است که آنچه متضمن مزایای مواد غذایی گیاهی است در واقع ناشی از فیبر موجود در آنهاست. به طور کلی، فیبرها آن بخش از مواد غذایی گیاهی هستند که در بخش فوقانی سیستم گوارش هضم نمی‌شوند. جذب حداکثری فیبر با مزایای فراوانی در سلامت افراد پیوند خورده است که می توان به: کلسترول پایین، کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی، کاهش خطر ابتلا به یبوست، کاهش خطر ابتلا به سرطان روده، افزایش احساس سیری پس از صرف وعده‌ی غذایی و در نتیجه احتمال کاهش وزن اشاره کرد. برخی از انواع فیبرها، پروبیوتیک نیز هستند، بدان معنا که احتمال سلامت روده را با افزایش باکتری‌های مفید روده، بالا می‌برند. در زیر به ۵ نمونه از فیبرهای خوراکی که اثبات شده از مزایای فراوانی برای حفظ سلامت افراد برخوردارند، ذکر می‌شود.

ادامه مطلب: 5 نمونه از فیبرهای خوراکی که مزایای فراوانی برای حفظ سلامتی انسان دارند

فلاونوئیدها، آنتی اکسیدان هایی که تنها در مواد غذایی گیاهی یافت می شوند

فلاونوئیدها، آنتی اکسیدان هایی که تنها در مواد غذایی گیاهی یافت می شوند، فلاونوئیدها رایج‌ترین گروه آنتی‌اکسیدان‌های گیاهی هستند. آنها کم وبیش در تمامی مواد غذایی گیاهی یافت می‌شوند. بسیاری از خواص مصرف میوه‌ها و سبزیجات ناشی از فلاونوئید موجود در آنهاست. در حقیقت، مطالعات حاکی از آن است که رژیم غذایی سرشار از فلاونوئید مزایای فراوانی دارد از جمله: کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی، بهبود سلامت و عملکرد مغز و سلامت روده‌ی بزرگ. در زیر به ۴ نمونه‌ از رایج‌ترین فلاونوئیدها اشاره می‌کنیم، منابع غذایی و مزایای آنها در سلامت را برمی‌شماریم. با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

ادامه مطلب: فلاونوئیدها، آنتی اکسیدان هایی که تنها در مواد غذایی گیاهی یافت می شوند

چه دلایلی باعث عدم کنترل اشتها و گرسنگی های مفرط می شوند

چه دلایلی باعث عدم کنترل اشتها و گرسنگی های مفرط می شوند، کشف دلایلی که منجر می‌شود نتوانید اشتها را کنترل نمائید از اهمیت ویژه‌ایی برخوردارند زیرا گرسنگی مفرط می‌تواند سرمنشاء مشکلات جسمانی و روانی باشد و البته مرتفع کردن این گرسنگی مفرط می‌تواند توده‌ی بدنی فرد را به محدوده‌ی ناسالم و خطرزایی هدایت کند. با ما همراه باشید تا به بررسی برخی از این دلایل بپردازیم.

ادامه مطلب: چه دلایلی باعث عدم کنترل اشتها و گرسنگی های مفرط می شوند

بربرین چیست و نحوه عملکرد آن در بدن به چه صورت است؟

بربرین چیست و نحوه عملکرد آن در بدن به چه صورت است؟، ترکیبات موسوم به بربرین در زمره قوی‌ترین مکمل‌های طبیعی روی زمین به شمار می‌روند. فواید آن بر سلامت شگفت‌انگیز است و تاثیرات آن بر بدن در سطح مولکولیست. اثبات شده است که بربرین موجب کاهش شاخص قند خون، کاهش وزن و بهبود سلامت قلب می‌گردد، که این نکات از معدود موارد تاثیرات آن بر سلامت است. نتایج مطالعات حاکی از آن است که تاثیر مکمل‌های بربرین کم‌تر از داروهای تجویزی نیست.

ادامه مطلب: بربرین چیست و نحوه عملکرد آن در بدن به چه صورت است؟

"استرس"، "مصرف زیاد الکل"، کمبود پروتئین" و "عدم جذب چربی به اندازه کافی"، چهار عامل گرسنگی کاذب

"استرس"، "مصرف زیاد الکل"، کمبود پروتئین" و "عدم جذب چربی به اندازه کافی"، چهار عامل گرسنگی کاذب، به اعتقاد دکتر مگی مون، متخصص تغذیه در نیویورک و موسس مرکز خوردن روزانه و سلامت، گرسنگی در واقع نیاز فیزیولوژیک انسان به کالری، آب و نمک است و ناشی از تلفیق عوامل متعددی از جمله برنامه‌ی غذایی، هورمون‌های اشتها و برخی عوامل روانی از قبیل استرس است. در این مقاله قصد داریم به بررسی چهار عامل گرسنگی کاذب یعنی "استرس"، "نوشیدن الکل"، "کمبود پروتئین" و "عدم جذب چربی کافی" بپردازیم.

ادامه مطلب: "استرس"، "مصرف زیاد الکل"، کمبود پروتئین" و "عدم جذب چربی به اندازه کافی"، چهار عامل گرسنگی کاذب